Begrippen2021-09-30T12:03:14+02:00

Begrippen

Termen die u niet kent?

Termen tegengekomen die u niet kent? We zetten ze voor u op een rijtje:

Aanbetaling2021-09-23T12:18:38+02:00

Een aanbetaling is een deel van het totaalbedrag wat u van tevoren betaalt aan het klusbedrijf. Vaak wordt hierom gevraagd voor het bestellen van benodigde materialen.

Algemene voorwaarden2021-10-04T11:15:51+02:00

Algemene voorwaarden zijn onderdeel van de overeenkomst die u maakt met het klusbedrijf. Het zijn voorwaarden die standaard gelden bij de dienstverlening. Het gaat dus niet over afspraken over de opdracht zelf. In de algemene voorwaarden staan dingen zoals:

  • Betalingsvoorwaarden
  • Garantie
  • Regels bij geschillen

Bij VLOK-Erkend werkt ieder klusbedrijf met dezelfde algemene voorwaarden die in samenwerking met Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn opgesteld. Daarnaast zijn voor de parketteurs specifieke algemene voorwaarden opgesteld.

Bemiddeling2021-09-23T12:24:02+02:00

Is er een conflict ontstaan tussen u en het klusbedrijf? Bijvoorbeeld omdat iets niet is opgeleverd naar behoren en afspraken niet nagekomen zijn? Dan kunt u bij ons terecht voor bemiddeling. Wij hebben een specialist in huis die ondersteuning biedt om samen tot een overeenstemming te komen.

Brancheorganisatie2021-09-23T12:24:46+02:00

Dit is VLOK-Erkend! Een bundeling van meerdere bedrijven uit één branche.

Consumenten voorwaarden2021-10-04T11:16:43+02:00
De Geschillencommissie2021-09-23T12:28:00+02:00

De Geschillencommissie is een instantie die beslist over het gelijk in conflicten. Ze voeren een uitgebreid onderzoek uit en schakelen een onafhankelijke deskundige in om de situatie te beoordelen. Op basis daarvan wordt een bindend advies uitgebracht.

De Geschillencommissie is er zodat u niet naar de rechter hoeft te stappen, wat u veel tijd en geld scheelt. U kunt alleen aanspraak maken op de commissie als desbetreffend klusbedrijf erop aangesloten is. Alle VLOK-Erkende klusbedrijven zijn automatisch aangesloten bij De Geschillencommissie.

Garantie2021-09-23T12:26:51+02:00

Het klusbedrijf geeft voor een bepaalde periode garantie over hetgeen wat er is opgeleverd. Er wordt op deze manier beloofd dat de oplevering voldoet aan de gemaakte afspraken. Is dit niet het geval en komt het klusbedrijf de belofte van garantie niet na? Zitten daar juridische gevolgen aan.

Garantietermijn2021-10-04T11:17:28+02:00

Bij een garantie hoort altijd een garantietermijn. Dit is de periode waarin de garantie geldt. Deze termijn kunt u altijd terugvinden in de algemene voorwaarden en in de parketteurs voorwaarden

 

Aanbetaling2021-09-23T12:18:38+02:00

Een aanbetaling is een deel van het totaalbedrag wat u van tevoren betaalt aan het klusbedrijf. Vaak wordt hierom gevraagd voor het bestellen van benodigde materialen.

Algemene voorwaarden2021-10-04T11:15:51+02:00

Algemene voorwaarden zijn onderdeel van de overeenkomst die u maakt met het klusbedrijf. Het zijn voorwaarden die standaard gelden bij de dienstverlening. Het gaat dus niet over afspraken over de opdracht zelf. In de algemene voorwaarden staan dingen zoals:

  • Betalingsvoorwaarden
  • Garantie
  • Regels bij geschillen

Bij VLOK-Erkend werkt ieder klusbedrijf met dezelfde algemene voorwaarden die in samenwerking met Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn opgesteld. Daarnaast zijn voor de parketteurs specifieke algemene voorwaarden opgesteld.

Bemiddeling2021-09-23T12:24:02+02:00

Is er een conflict ontstaan tussen u en het klusbedrijf? Bijvoorbeeld omdat iets niet is opgeleverd naar behoren en afspraken niet nagekomen zijn? Dan kunt u bij ons terecht voor bemiddeling. Wij hebben een specialist in huis die ondersteuning biedt om samen tot een overeenstemming te komen.

Brancheorganisatie2021-09-23T12:24:46+02:00

Dit is VLOK-Erkend! Een bundeling van meerdere bedrijven uit één branche.

Consumenten voorwaarden2021-10-04T11:16:43+02:00
De Geschillencommissie2021-09-23T12:28:00+02:00

De Geschillencommissie is een instantie die beslist over het gelijk in conflicten. Ze voeren een uitgebreid onderzoek uit en schakelen een onafhankelijke deskundige in om de situatie te beoordelen. Op basis daarvan wordt een bindend advies uitgebracht.

De Geschillencommissie is er zodat u niet naar de rechter hoeft te stappen, wat u veel tijd en geld scheelt. U kunt alleen aanspraak maken op de commissie als desbetreffend klusbedrijf erop aangesloten is. Alle VLOK-Erkende klusbedrijven zijn automatisch aangesloten bij De Geschillencommissie.

Garantie2021-09-23T12:26:51+02:00

Het klusbedrijf geeft voor een bepaalde periode garantie over hetgeen wat er is opgeleverd. Er wordt op deze manier beloofd dat de oplevering voldoet aan de gemaakte afspraken. Is dit niet het geval en komt het klusbedrijf de belofte van garantie niet na? Zitten daar juridische gevolgen aan.

Garantietermijn2021-10-04T11:17:28+02:00

Bij een garantie hoort altijd een garantietermijn. Dit is de periode waarin de garantie geldt. Deze termijn kunt u altijd terugvinden in de algemene voorwaarden en in de parketteurs voorwaarden

 

Leveringsvoorwaarden2021-10-04T11:18:02+02:00
Nakomingsgarantie2021-09-23T12:29:41+02:00

Hiermee beloven we dat uw klusproject naar de gemaakte afspraken wordt opgeleverd. Is er een conflict tussen u en het klusbedrijf en heeft De Geschillencommissie een uitspraak gedaan in uw voordeel? Dan zorgen wij dat de klus netjes afgerond wordt zoals afgesproken of dat er een vergoeding wordt betaald. In de eerste instantie proberen we dat te regelen met het huidige klusbedrijf, maar in sommige gevallen kan het voorkomen dat we dit met een ander VLOK-Erkend bedrijf regelen. Hoe dan ook, garanderen wij dat u in zo’n geval krijgt wat u beloofd is.

Offerte2021-09-30T12:09:12+02:00

In een offerte staat een uitgebreide prijsopgave voor uw project. Zo weet u precies wat de kosten gaan zijn en hoe en wanneer de opdracht uitgevoerd gaat worden.

Als er dingen instaan die u niet begrijpt of liever anders wil hebben, praat hierover met de ondernemer en vraag een aangepaste offerte. Als u de offerte voor akkoord verklaart heeft u een overeenkomst gesloten.

Opdrachtformulier/-omschrijving2021-09-23T12:31:12+02:00

In de opdrachtomschrijving staat uitgelegd wat er precies gedaan gaat worden. Om welke klus het gaat en wat u opgeleverd wilt hebben. Bij VLOK-Erkend gebruiken we hier speciale opdrachtformulieren voor.

Regiebasis2021-09-23T12:31:47+02:00

Dit is een bepaalde werkwijze waarop sommige klusbedrijven factureren. Bij een prijs op regiebasis worden de gewerkte uren en de bestede kosten aan materialen aan u doorberekend. U ontvangt een specificatie van de bestede tijd en verbruikte materialen.

Tweezijdige voorwaarden2021-10-04T11:18:42+02:00

Dit zijn algemene voorwaarden die tot stand zijn gekomen in samenwerking met meerdere belangenorganisaties. In ons geval zijn deze afgesloten met de Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis. Zo bent u voorzien van evenwichtige, duidelijke algemene voorwaarden. Ook hebben we nog specifieke voorwaarden voor de parketteurs. Op deze manier kunt u vol vertrouwen een samenwerking aangaan met een VLOK-Erkend bedrijf.

Uitvoeringsvoorwaarden2021-10-04T11:19:17+02:00
VLOK-Erkend bedrijf2021-10-04T11:19:48+02:00

Een VLOK-Erkend klusbedrijf is aangesloten bij onze brancheorganisatie. Dat wil zeggen dat ze werken met de tweezijdige algemene voorwaarden opgesteld door VLOK, Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond, aangesloten zijn bij De Geschillencommissie en een uitgebreid selectieproces zijn doorlopen. Daarnaast hebben we ook nog specifieke voorwaarden voor parketteurs. Zo bent u voorzien van alleen de beste klusbedrijven.